Vi vill bli fler

för utom att bli ledare för vckomöten, hjälpatill på övernattningar och läger  så kan du som vuxen hjälpa till. Alla insatser, stora som små är till hjälp för oss som är ledare. Fråga din ledare eller någon i styrelsen om du vill veta mer.

Vi har olika grupper där du som förälder kan vara med och engagera dig och hjälpa till.

Eftersom vi är en ideell förening så är det viktigt att det är många som engagerar sig. Ju fler vi blir ju lättare blir det. Inga speciella förkunskaper krävs.

Aktivitetsgruppen

Föräldragruppen är med och arrangerar kårens valborgsmässofirande. Gruppen ordnar tillsammans med scouter och föräldrar tex disco och ljusförsäljning.

För närvarande består gruppen av Malin Eksberg, Johan Lundgren, Emilie Sundberg, Anna Åseby Lindahl och Gunilla Gudmundsson.

aktivitetsgruppen.nynascoutkar@gmail.com

Gunilla Gudmundsson är sammankallande.

Båtgruppen

Båtgruppen sköter tillsammans med scouter och föräldrar våra båtar. Gruppen ansvarar för vårrustning, sjösättning och upptagning. Under sommaren hjälper gruppen till med sommarseglingar. Scouterna behöver tex hjälp med i- och urlastning av sina båtar, eller en extra vuxen som kan åka med i följebåt. Föräldrar med eller utan sjövana är varmt välkomna att vara med.

För närvarande består gruppen av Håkan Sundberg, Tobias Jakobsson, Rikard Lindahl, Thomas Greberg, Peder Johansson, Mikael Hägre, Johan Lundgren, Veronica Sjöden, Jesper Kellerås och Tony Wahlström.

Sammankallande är Håkan Sundberg sudden270@hotmail.com

Stuggruppen

Stuggruppen sköter tillsammans med ledarna kårens byggnader både utvändigt och invändigt.

För närvarande består gruppen av Johan Lundgren, Christoffer Berg, Allan Gudmundsson och Johanna Lindqvist.