Upptäckare Vindarna 10–12 år

I Scouterna kan du uppleva äventyr i naturen, upptäcka nya sätt att lösa problem eller bara ha kul tillsammans medan vi utforskar världen.

I Scouterna träffar du nya kompisar och har kul. Tillsammans med kompisarna får du upptäcka nya äventyr varje gång ni ses.

För upptäckarna öppnar sig nya möjligheter och tillsammans löser de alla problem. Namnet spelar på äventyrslust och vilja att utforska den yttre och inre världen. Under sommarperioden blir det tillfälle till lite segling.

När man är scout gör man alltid sitt bästa men det gör inget om det råkar bli fel, därför brukar vi tänka lite på hur allting gått till så att vi blir bättre till nästa gång

Alla möten pågår Onsdagar kl.18.30-20.00 i Scoutstugan , Hamnviksvägen 9 om inget annat anges. Ha på dig scoutskjortan och kläder efter väder. Ta alltid med kniv, papper och penna.

Avdelningsledare: Helene Ekfeldt Bergvik
Ledare: Cecilia Rosenkvist , Sebastian Wahlström , Christoffer Berg