IMG_20190726_132210_947

Rover Uteliggarna  16–25 år

Roverscouter förbättrar världen. All scouting handlar om samhällsengagemang men det blir aldrig så tydligt som i roveråldern.

Som roverscout har du ingen ledare i din kår som stöttar dig och dina scoutkompisar. Det är bara ni, tillsammans. De flesta har varit med i Scouterna redan tidigare, men många väljer att bli roverscouter utan någon tidigare scoutbakgrund.

Roverscouterna i Nynäshamns scoutkår jobbar väldigt mycket med sjön. Både teori och praktik. Sensommaren 2019 fick det en Ohlson 22 av en vänlig själ som ville bli av med den, som de sedan dess har jobbat på att restaurera till sin forna glans. Utöver det deltar de ofta på olika arrangemang inom distriktet samt inom angränsande distrikt.

Följ deras aktiviteter på Instagram där de heter uteliggarana_nynashamn