Här samlas information om sommarens Distriktsläger YMER16.

Hoppas du vill följa med på ett spännande läger i Vikingatid.

Upptäckare och Äventyrare deltar 30/7-6/8
Spårare deltar 30/7-3/8
Bävrar och de spårare som inte vill sova borta kan besöka lägret en dag. Se info nedan

HÅLLTIDER

27 juni Lägergruppen träffas och packar gemensam utrustning 18.00 i Gröndalsviken. Är du vuxen och ska med på lägret får du gärna komma och hjälpa till.

30 juni Första lägerdagen, Samåkning/transport se lägerberv 3.
Samling 9.45 Ytterenhörna kyrka.

2 augusti Besöksdag, se info nedan.

3 augusti Spårare åker hem, hämtning 14.30 Håll tiden det är många bilar som ska passera hämtningsplatsen. Är du tidig vänta gärna en bit ifrån lägret.

6 augusti Hemfärd för resterande deltagare. 11.15. Håll tiden det är många bilar som ska passera hämtningsplatsen.  Är du tidig vänta gärna en bit ifrån lägret.

[lista-filer kategori=”dokument-ymer”]

Fyra scouttjejer som leker

Besöksdag – tisdag den 2 augusti

Tisdagen den 2 augusti mellan 09-21 är lägret öppet för besökare!  Då det finns begränsat med parkeringsplatser så samåk gärna. Observera att fordon får inte parkeras på lägrets tillfartsfarstvägar då dessa vägar också är utryckningsvägar för räddningstjänst och ambulans. Följ anvisningar från lägrets funktionärer!

I lägrets marka och cafe kan besökare köpa förfriskningar kontant eller med Swish.

Inom hela lägerområdet, på parkering och där det pågår programaktiviteter råder det rökförbud. Vi förväntar oss att rökning hanteras snyggt och utom synhåll från lägerområdet och där det pågar aktiviteter. Att man plockar upp fimpar och sopor efter sig är självklart. All scoutverksamhet är fri från intag av alkohol, vi förväntar oss att detta respekteras av våra besökare.

Hund är välkommen på lägerområdet. Håll hunden kopplad och plocka upp och ta med dig bajset, tack!

Välkomna!

Lägerlåt

Lyssna på Lägerlåt YMER16
Texten med Akord

Trygga Möten

Lägerledningen förväntar sig att samtliga ledare och funktionärer över 15 år har gått Trygga Möten. Intyget skall vara högst 3 år gammalt när lägret startar.

Parkeringstillstånd

Ni vuxna som är med på lägret och kommer att parkera kvar er bil kommihåg att skriva ut och fylla i ett parkeringstillstånd.