Familjescouterna Igelkottarna 4-7 år

Familjescouting är en verksamhet för familjen, vuxna tillsammans med barn. Verksamheten är inriktad till barn mellan 4 och 7 år. Yngre barn och syskon är också välkomna tillsammans med er föräldrar.

Välkommen till Avdelning Igelkotten! Vi träffas på lördagar kl. 12:00-14:00 var annan vecka på jämna veckor. Våra träffar baseras på Scouternas karaktärer Parum och Magna, vi följer deras äventyrar och bygger på våra aktiviteter runt deras olika tema. Vi ser mycket fram emot att lära känna alla deltagare!
Tid: 12:00-14:00
Plats: Kvarnängen, Nynäshamn.
(Om någon känner sig osäker var Kvarnängen ligger, så är det skogen bredvid parkering till Nynäs Ishockeyhall. Här kommer vi alltid börja som utgångs punkt. Blir det någon ändring skickar jag ut ett mejl. Vi träffas först vid parkering och promenerar ut till skogen tillsammans, och samlas vid navigeringsmärke 034).
Vi kommer att börja varje träff med att grilla korv. Om ni kan ta med egen mat, dricka, snacks mm för er och era barn. Om någon har allergier var snäll och meddela mig. För kännedom, har vi en deltagare som är allvarlig allergiskt mot jordnötter!
Vi kommer vara ute i naturen så mycket som möjligt – kläder efter väder!
Varmt välkommen!

Kostnad 300:- per familj.

Medtag egen matsäck och dryck, kläder efter väder samt sittunderlag.

Våra kommande träffar 2021 är följande:

Datum Tema
24/4 Tipspromenad om Hesa Fredrik/En scout är alltid redo
8/5 Bygga koja/”Vindskydd”
22/5 Pyssla – Med material vi hittar i naturen

OBS! DEN 24/2 TRÄFFAS VI LÄNGST BORT PÅ PARKERINGEN VID NYNÄS GÅRDS KYRKOGÅRD!

Denna parkering är mittemot infarten till Kvarnängen. Kyrkogården utmärker sig i och med den röda kvarn som finns i mitten av denna.

Från Nynäsvägen, sväng av mot Käringboda Naturreservat, sedan första höger. Vi träffas längst bort på denna väg.

Varmt välkomna önskar

Leif Bojesen och Mikael Lagberg